Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: Basit Çalışma Şekilleri  (Okunma sayısı 498 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bülent Çetin

  • Master
  • Krav Maga Türkiye
  • ******
  • İleti: 71
  • Krav Maga Turk İstanbul
Basit Çalışma Şekilleri
« : 08 Aralık 2017, 13:36:50 »
EVDE ÖZ SAVUNMA ANTRENMANLARI

HAZIRLIK:
Bu teknikleri öğrenmeden önce önemli olan üç kuralı şöyle özetleyebiliriz. 1.Gör 2.Kontrol et 3. Atak yap. Gördüğünüz gibi üç kural aslında üç aşamayı da temsil ediyor. Niye? Çünkü bir arkadaşınız gereksiz bir şaka yaparak size arkadan dokunabilir. Sizin onu tanımanıza fırsat vermeden yanınıza yaklaşabilir.

A. GİYİM: tişört, spor ayakkabı evde dahi olsanız spor ayakkabı ile çalışmanız gereklidir, dış ortamda yalınayak olamayacağınız düşünülmektedir. Çalışırken terk edemediğiniz rutin kullandığınız çanta vs. yanınızda olmasını tavsiye etmekteyiz.  Öz savunma yaparken evde dahi olsanız lütfen spor ayakkabı giyiniz, eğer dışarıda kullandığınız ayakkabıya yakın giyerseniz daha iyi sonuç alırsınız.

B. ISINMA:

Isınma tekniğimiz olmayacak çünkü biz ring dövüşü, uzun koşu veya kondisyon çalışması yapmayacağız.

C. MESAFE ÇALIŞMASI
Mesafeler: Her vuruşun bir mesafesi vardır, yumruk mesafesinde tekme, tekme mesafesinde yumruk atmak zordur uzmanlık ister. Bu sebep ile vuracağınız vuruşu mücadele sistemi sırasında sizin belirlemeniz gerekir kişi sizi arkadan kucaklar ise siz ona ancak geri dirsek vurabilirsiniz.

D. MALZEME
Darbe Yastığı en basit nasıl yapılır ve uygulamaları

 

YASTIK VE MİNDER:  Bazen duvarı delmek ve yükse maliyetler ile torba almak zor olabilir en ekonomik ve ucuz şekli ile evdeki bir yastığı veya minderi feda edin. Bunun için duvara çakılı olan bir civi ile yastık veya mindere bir ip bağlayın ve bağladığınız ipi bu çiviye takın. Yastığın veya minderin omuz seviyesinde olmasına özen gösterin..


DERS 1: KOL VURUŞLARI
Darbe yastığına en kullanışlı vuruşlar

 

1. HAMMERFIST: ÇEKİÇ YUMRUK
1.Öne Çekiç Yumruk: Çekiç yumruk,  köprücük kemiği, burun, kalp kemiği
2.Yana Çekiç yumruk: Şakaklara, surata, boğaza
3.Geriye Çekiç Yumruk: Hedef gözetmeksizin
4.Yukarıdan aşağı çekiç yumruk: Enseye



1.TOKAT:
 
Bazen panik halinde kemiksi kısımlara yumruk atabiliriz bu durumda el parmak kemikleri sakatlanabilir.
1.Yanlara tokat
2.Yukarıdan aşağı

1.DİRSEK:

Mücadelenin %70’ini dirsekler oluşturur ve çok etkili bir vuruş sistemidir, ancak dirsekte vurulacak bölge çok önemlidir. Dirsek vuruşlarının yapılması için mesafe çalışmasının bilinmesi gereklidir, eğer mesafeniz kısa ise dirsek; uzun ise çekiç yumruk atılır.
Dirsekler genel olarak tüm dövüş sanatları sisteminde dikey ve yatay olmak üzere ikiye ayrılır ve birçok mücadelede yasaklanmıştır en tehlikeli olanı yukarıdan aşağı atılan dirsek darbesidir. Hatta bazı UFC maçlarında yukarıdan aşağı dirsek darbesi yasaktır.

A-Dikey Dirsek Vuruşları:
Gerideki saldırgan yönüne
1.Orta Seviye: Güneş ağı sinir merkezine yapılan etkili bir vuruştur.
2.Yukarı Seviye: Çeneye eğilerek yapılan bir vuruştur
Öndeki saldırgan yönüne
1.Aşağıdan Yukarı: Çeneye yapılan bir vuruş
2.Yukarıdan Aşağı: Enseye Yapılan Bir vuruş

B-Yatay Dirsek Vuruşları

1.Sağ ve Sol Yöne: Otururken veya araba içinde yanımızdaki saldırgana vuruş için kullanılır
2.Ön Tarafa Sağ ve Sol: Önümüzde duran saldırganın çenesine vurulan bir dirsek darbesi

Kafa vuruşu için çalışma
Kafa alın ile yapılmalı boyun omurlarında eğim ve oynama olmamalı boyun kafa ile düz hareket ederek akın hedefe temas etmelidir. Boyun kasları çabuk kasılan ve hemen kendini korumaya alan bir yapısı olduğundan vuruş esnasında boyun bölgesinde dönme ve aşırı eğimler sağlık açısından tehlike yaratabilir.

DERS 2: BACAK VURUŞLARI:

Uzak doğu ve birçok dalda bacak vuruşları üçe ayrılır;  aşağı, orta ve yukarı bu vuruş bölgeleri birçok stilde ring dövüşlerinde puanlama standart olarak karşımıza çıkar. Biz sporcu değiliz ve bizi ilgilendiren sadece aşağı vuruşlardır. Unutmayalım ki bacağımızı yukarı kaldırdıkça esneklik ve denge gerekir bu duruma ulaşmak uzun zaman ister.

DERS 3: KASIKVURUŞU (DİZ KULLANMAK)

Kasık vuruşu yapmadan önce dikkatli düşünmek gerekir. Omurilikten çıkan wegus siniri kalbi yavaşlatan bir sinirdir, bu sinir kalpten sonra kasıklara kadar uzanır, kasıklara yapılacak vuruşta saldırgan şoka girebilir bu şokun adı: WAGA WAGAL ŞOK olarak geçer ve kalp atışlarını yavaşlatır ölüm tehlikesi arz eder. Hukuksal sorun teşkil eder  meşru müdafaa durumu haricinde yapılmaması tavsiye edilir. Kasık vuruşu ayakkabı bağ kısmı ile tam apış arasına yapılan vuruş ve diz ile resimdeki gibi mesane bölgesine yapılan vuruş olarak ayrılır diğer vuruş  risk arz ettiğinden gösterilmemiştir.

SOPA ve BIÇAĞA KARŞI SAVUNMA TEKNİKLERİ
Sopa saldırılarından çok basit bazı teknikler ile kurtulacağız.
Saldırgan genelde kullanacağı sopayı 60 cm. civarında seçer çünkü taşıması kolay ve vurması daha hızlı olacaktır.

SOPA SAVUNMA TEKNİĞİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:

1.Mesafe (Distance)
2.Yönlendirme (Redirect)
3.Atak (Attack)
4.Elden alma (Disarm)
Yukarıdaki maddeler çok uzun konularla zamana dayalı en az 3 ayda oluşacak bir öğretim sistemidir biz sadece mesafe ve elden alma olarak inceleyeceğiz.

MESAFE: (Distance)
Rakip size sopa ile vurmak için en az sopa mesafesi kadar yakın olmalıdır. Sopadan asla kaçmayacağız, amacımız bize vuracak mesafeyi azaltmak ve içeri girmektir.
İkinci Periyot:
Sopa içine giriş sonrası el veya dirseğe itme basıncı uygulayacağız.
Üçüncü Periyot:
Rakipteki sopayı ya düşüreceğiz, yada etkisiz hale getireceğiz.
Sopa saldırılarında en önemli defense tekniğindeki değişim karşı saldırı temi yoksa çift elle saldırı durumudur.
1.Eğer saldırı çift el ile direk mesafeyi azaltıp içeri girebiliriz ve saldırganın açık yönleri çoktur.
2.Eğer saldırgan tek el ile geliyorsa seri vuruşlar beklemeliyiz, bu durumda mesafeyi iç ve dış defense olarak ayırmamız gereklidir.
Unutmayın sopa sadece tahtadan olmaz demir bir çubuk ve kesici bir döner bıçağı da olacağından asla sopaya blok yapmayınız.
Kafaya ve eklem yerlerinize darbe almamaya çalışınız.
Beyzbol sopası:
Genelde Amerika ülkesinde kullanılır. Bu durumda en iyi hızlı bir kaçış ve hemen mesafeyi daraltmak veya direk olarak omuz ile 45 dereceden içeri girmek gerekir.

BOĞAZ SIKILMASI
Bu saldırı şekilleri şok adı altında toplanır, önden, yandan ve arkada olmak üzere üç grup halinde incelenir.
ÖNDEN ŞOK SALDIRI:
Bu saldırıda güç vermekten çok koridor ve kol iç aralıklarını görmek ve uygun noktaya vurmak gerekir

ŞOK SALDIRI DURUMUNDA KORİDOR KULLANIMI
Güçsüz olan eliniz ile nefes almanızı sağlayın ve sizi tutan eli tutun diğer el ile dim mak (sinir noktalarına) noktalarına vurnuz

GERİ ŞOK SALDIRILARI:
Geri şok saldırılar genelde suikast ve bilinmeyen saldırılardır kişiyi görmeden beden asla cevap vermez bu neden ile bu tip saldırılar çok tehlikelidir. Saldırıyı minimuma indirmek ancak hızlı bir şekilde geriye dönme ile mümkündür.

YAN YAPILAN ŞOK SALDIRILARI:
Yan saldırıları genelde çoklu saldırılarda gerçekleşir bir saldırgan önden veya arkadan saldırır diğeri yandan saldırıyı gerçekleştirir.

TEK EL İLE YAPILAN ŞOK SALDIRILARI
Saldırgan bu tür saldırılarda bir elini boğaz bölgesine götürür diğer elini vurmak için hazırlar, sizin en kısa sürede cevap vermeniz gerekir aksi halde nefes alamazsınız, burada önemli olan kesinlikle saldırganın elini açmaya uğraşmayın zaman kaybı olur.

AYI KUÇAKLAMALARI
Bu tür saldırılar iki kişi arasında mücadele esnasında diğer bir kişinin ayırması sonucu saldırgan tarafından hasar almamıza neden olur, kavga esnasında ayıran üçüncü kişiler her zaman tehlike arz eder.
Ayı kucaklamaları eller açık ön ve arkadan, eller kapalı ön ve arkadan olmak üzere iki grupta incelenir.
ELLER AÇIK ÖNDEN AYI KUÇAKLAMASI:
Saldırgan genelde bu pozisyonda, sizi yukarı kaldırır veya geriye doğru iter ve bu pozisyonda ellerimiz saldırgana göre açık olduğundan avantaj bizdedir. Her zaman ilk yapacağımız saldırı gözleredir.

ELLER KAPALI ÖNDEN AYI KUÇAKLAMASI
Bu pozisyonda asla kurtulmaya çalışmamak gerekir yoksa güç harcarız yapacağımız öncelikli hareket  saldırgan ile aramızda boşluk sağlamak eğer boşluk sağlayamıyorsak diz kullanmak en akıllıca hareket olacaktır.

ELLER KAPALI ARKADAN AYI KUÇAKLAMASI
Bu saldırı genelde çekme şeklinde olur veya havaya doğru kaldırılır, self defense sisteminde en zor olan kilit şeklidir birkaç değişik teknik uygulanır en pratik olanı eğilerek saldırgan ile aramızda mesafe kazandıktan sonra yan durmayı başarırsak kasığa birkaç hamle yapmaktır, bu kilitlerde kalça kasımızı kullanmak ikinci bir alternatif olabilir.

BOYUN KİLİTLERİ
Boyun yedi omurdan oluşur ve bedenimizin en zayıf ve risk arz eden bölgesidir. Önden, arkadan  ve yandan tutuşlar olabilir. Boyun kilitlerinde çok hızlı defense durumunda cevap vermemiz gerekir. Boynumuzun yanlarında karotis adında iki tane şah damarımız vardır, bu damarlar beynimize kam pompalar eğer gerekli çabukluğu gösteremez isek  bir dakika içinde bayılırız.

ARKADAN BOYUN KİLİT
Bu sistem saldırılarda arkadaki saldırganın görmesini engellemek gerekir serberst olan elimizin bir tanesi boşta iken diğeri saldırganın suratını taramalıdır.
 
YANDAN BOYUN KİLİT
Bu sistem saldırılarda kesinlikle boynunuzu kilitlenen gücün yönüne doğru hareket yaparken ayağınızı güç yönünde hareket ettirmeniz gereklidir.
 
ÖNDEN BOYUN KİLİT (GİYOTİN)
En tehlikeli boyun kilit şeklidir bu durumdan çok çabuk hareket ederek kurtulmak gerekir.
Kasık vuruşu ile boyun kilit açma vuruşu aynı anda yapılmalıdır, kasık vuruşundan sonra kafasını eğen saldırgana, dikey yukarı dirsek vuruşu yapılmalıdır.
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2017, 13:19:06 Gönderen: Master »
KravMaga Türk
          www.kravmaga.com.tr   info@kravmaga.com.tr  08503467430
Bu site Türk Patent Marka tescili ile korunmaktadır. 2007/49875   2017/000887